۱۳۸۷ آذر ۱, جمعه

جشنواره كيك - ولادت امام رضا (ع)




باسمه تعالي
گزارش كار برگزاري جشنواره كيك مدرسه راهنمايي فرهنگيان 2ناحيه 6 مشهد
ولادت ائمه اطهار (ع) از اعياد بزرگ ما مسلمانان محسوب مي شود و در بين ائمه ولادت امام رضا (ع) به خاطر اينكه بارگاه آن حضرت در شهرمان مشهد مقدس قرار دارد يك شور و شعف بيشتري را ايجاد مي كند و براي اينكه اين شور و حال هرچه بيشتردر بين دانش آموزان ايجاد شود برآن شديم كه جشنواره كيك را در روز ميلاد آن حضرت برگزار كنيم . براي اين منظور در بين دانش آموزان سال دوم راهنمايي در مدرسه راهنمايي فرهنگيان 2 اين جشنواره را اجرا نموديم .
شيوه كار به اين صورت بود كه دانش آموزان هر كلاس را گروه بندي نموده و به هر كلاسي نام گلي را تعيين كرديم . سپس گروه ها را با دادن شماره به آن نام گل مشخص كرديم مثلا : گروه ياس 1 . به همين ترتيب در كلاس هاي ديگر هم از اسامي گلها استفاده كرديم تا گروه ها با نام گل و شماره مشخص شوند .
به گروهها گفتيم كه با همكاري اعضا كيكي را در منزل تهيه نمايند و در روز ميلاد امام رضا (ع) آن را به كلاس بياورند و وسايل تزيين براي كيك را هم همراه خود بياورند .
در روز برگزاري ساعت اول به دانش آموزان فرصت داديم كه كيك هاي خود را تزئين نمايند و نام گروه خود را در روي آن مشخص كنند . البته از همكاران محترم خواستيم كه بر كار آنها نظارت داشته باشند .
در ساعت يك و نيم تمام كيكهاي تزيين شده جمع آوري شد و در محلي كه قبلا براي ايجاد نمايشگاه مشخص شده بود چيده شد . پس از آن دانش آموزان از كيك هاي تزيين شده بازديد نمودند .
انتخاب كيك هاي برتر كار مشكلي بود چرا كه دانش آموزان با شور و حال وصف ناپذيري كيك هاي خود را تزيين مي كردند و براي همين با مشورت با مديريت محترم و دبيران برآن شديم كه تمام دانش آموزان شركت كننده در جشنواره را به اردوي تفريحي ببريم . در پايان تمام دانش آموزان مدرسه توسط كيكهاي تهيه شده پذيرايي شدند .
لازم به ذكر است كه اين جشنواره شورو حال عجيبي در بين دانش آموزان ايجاد كرده بود . درضمن اردوي تشويقي آنها هم در تاربخ سه شنبه 28/8/87 در اردوگاه ثامن الائمه برگزار شد .
جمال آبادي - دبير حرفه وفن - آبان ماه 1387

هیچ نظری موجود نیست: